Для українських шляховиків період з грудня по лютий традиційно супроводжується цілодобовими чергуваннями, напруженою роботою по коліно в снігу та нерідко буксируванням із кучугур транспортних засобів громадян.
Цьогоріч зима була щедрою на хуртовини. Тернопільщина – не виняток. У обласній Службі автомобільних доріг вже підбили підсумки боротьби з негодою протягом двох місяців.
На замовлення Служби автомобільних доріг у Тернопільській області зимове утримання мережі державних автошляхів здійснює 4 підрядні організації. Загалом вони пильнують 1485,5 кілометрів.
– Усі наші підрядники застосовують лінійний принцип зимового утримання. Як це виглядає: на маршрутах, по яких їздить снігоприбиральна техніка, облаштовані бази із піщано-соляною сумішшю. Під час негоди спецтехніка рухається із пункту А до пункту Б і поповнює запаси по дорозі. Лінійний принцип економить час та паливо, – коментує керівник Служби автомобільних доріг у Тернопільській області Богдан Юлик.
Матеріали дорожні господарства області заготовляли восени.
«Навіть у найлютіші снігопади шляховики працювали злагоджено. На Тернопільщині цієї зими ми ще жодного разу не зупиняли рух транспорту. Натомість у більшості областей це робили цьогоріч неодноразово. Ба більше, нам вдалося уникнути навіть обмеження руху великогабаритного . Водії знають місця на Тернопільщині, де завжди застрягають фури. Як вони могли переконати досі вони не ускладнювали рух ні біля Бучача, на біля Монастириська. Підрядники враховували досвід попередніх років і зосереджували більше спецтехніки на ділянках, де традиційно перемітає,» – зазначив Богдан Юлик.
Не в останню чергу уникнути заблокованих автошляхів допомогла система пасивного снігозахисту. Вздовж автошляхів Тернопільщини встановили 23,5 кілометри снігозатримуючих щитів.
«Деякі підрядники застосовують полікарбонатні сітки. Це запозичений у Польщі метод. Здебільшого вздовж доріг Тернопільщини можна побачити сплетені з хмизу щити. Їхнє застосування дозволяє одночасно і очистити узбіччя від самонасіву, і зекономити,» – додав Богдан Юлик.